Učenici 2. b i 3. a obilježili Svjetski dan čitanja naglas u školskoj knjižnici
Svjetska organizacija LitWorld, utemeljena 2007. godine, svojim programima Klubovi priča i Svjetski dan čitanja naglas želi omogućiti pravo na pismenost za sve ljude kao jedno od osnovnih ljudskih prava. Osnovna pismenost je alat za širenje životnih priča koje mogu pridonijeti društvenim promjenama i razvoju. Čitanje naglas razvija vještinu slušanja, obogaćuje rječnik, razvija razumijevanje za društvene probleme i čimbenik je budućeg uspješnog razvoja djeteta. Svjetski dan čitanja naglas trebao bi pokazati cijelom svijetu kako pravo na čitanje i pisanje pripada svima.
Jedna od aktivnosti naše školske knjižnice je obilježavanje Svjetskog dana čitanja naglas, koji je ove godine bio 2. veljače. U dogovoru s profesoricom Nikolinom Marinić održan je ovaj program s učenicima 2. b razreda. Njihova nastava Hrvatskoga jezika ovoga puta izgledala je nešto drugačije. Kao uvodno knjižničarka Tatjana Kreštan učenike je uvela u samu manifestaciju i njene ciljeve. Pročitala im je nekoliko kratkih priča Anthonyja de Mella.
Profesorica Marinić za čitanje naglas odabrala je crticu A. G. Matoša Kip domovine leta 188* . Svi su učenici dobili zadatak pročitati nekoliko rečenica ovoga teksta, a potom se razgovaralo o sadržaju i stilskim postupcima autora. Vježba sažimanja fabule uslijedila je na kraju, kao i prepoznavanje dubljih slojeva teksta. Ovaj Matošev tekst potaknuo je učenike na razmišljanje o hrvatskom jeziku, domovini, pokušaju nametanja tuđega jezika, sudbini pojedinca u ratnom vrtlogu i dr. U živahnom razgovoru protekao je cijeli sat.
Učenici 3. a odlučili su također obilježiti ovaj dan i provesti ga u knjižnici 3. veljače 2022. u vrijeme Sata razrednog odjela sa svojom razrednicom Spomenkom Bohaček. U dogovoru s njom učenici koji su se odlučili za čitanje odabrali su tekstove i pripremili se za čitanje naglas. U ulozi čitača našli su se Erik Lebec, Anita Gvozdanović, Nikolina Dragarić, Ana Razum i David Budemac. Ovisno o svojim afinitetima odlučili su se za pjesničke ili prozne tekstove, a ostatak razreda sačinjavao je publiku koja je slušala svoje prijatelje iz razreda, zajedno s profesoricom Bohaček i knjižničarkom Kreštan.